• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74303
+
-

وقوع ۲۵ آتش‌سوزی در ارسباران از ابتدای تابستان

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان شرقی: برای برخورد با آتش‌سوزی‌های عمدی این منطقه نیازمند برخورد جدی و قانونی دادگستری استان هستیم

در استان
وقوع ۲۵ آتش‌سوزی در ارسباران از ابتدای تابستان

تخریب 300 هکتار از اراضی جنگلی ارسباران بر اثر آتش‌سوزی هفته گذشته در حالی رخ داد که به گفته مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان شرقی از ابتدای تابستان تاکنون، ۲۵ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران و منطقه جلفا رخ داده است.

به گزارش ایسنا «حمید قاسمی» گفت: به صورت مستمر هر سال شاهد آتش‌سوزی بخشی از جنگل‌های ارسباران در تابستان هستیم و در سال‌های پیش نیز آتش را مهار می‌کردیم، اما در سال ‌جاری پوشش گیاهی انبوه و گرمای تابستان شدت آتش‌سوزی این منطقه را دوچندان کرده است.

وی با بیان این‌که آخرین آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران از دوشنبه ۲۸ مردادماه شروع شد و به مدت 4 روز ادامه داشت، اظهار کرد: یکی از دلایل گسترش آتش این بود که این منطقه صعب‌العبور بوده و جز به صورت پیاده یا با استفاده از چهارپایان و موتورسیکلت امکان رسیدن به محل حادثه وجود نداشت. در چنین مواقعی تنها هلیکوپتر این قابلیت را دارد که نیروها را در منطقه پیاده کند و اقدامات موثری برای اطفای حریق انجام دهد.

این مسئول با اشاره به این‌که جنگل‌های ارسباران جزو میراث ملی ماست، تاکید کرد: تمامی عوامل استان پای کار هستند، اما حمایتی از دستگاه‌های ملی در این رابطه دیده نمی‌شود در حالی که به امکانات و تجهیراتشان نیاز داریم.

وی با بیان این‌که به برخی امکانات و تجهیزات نیاز داریم تا در چنین مواقعی از جنگل‌های ارسباران حفاظت کنیم، افزود: در گذشته آتش‌سوزی‌ها غیرعمدی بود، اما امروزه عمدی است، چراکه بارها بعد از مهار آتش مشاهده کرده‌ایم چهار کیلومتر آن طرف‌تر موتورسواری فرار می‌کند. در این خصوص با رئیس کل دادگستری استان صحبت کرده‌ام تا با این افراد برخورد جدی و قانونی صورت بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید